Persoonlijk advies

U heeft hulp nodig bij uw reservering, of een specifieke vraag?

03 400 32 40

Openingstijden

ma-vr: 09:00-18:00
za: gesloten
zo: gesloten

Frequently Asked Questions

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen - chronologisch van het Zoeken & Boeken van de passende reis tot de heen- en terugreis.

Inhoud

  1. Zoeken & Boeken
  2. Annulering van de reis
  3. Voorbereiding van de reis
  4. Vervoer en aankomst
  5. Ter plaatse
  6. Vertrek en terugreis
  7. Vriendenwerving
  8. Algemene vragen

1. Zoeken & Boeken

  • Hoe vind ik de passende reis?
    Heeft u een gewenste periode voor uw vakantie, gebruik dan de zoekmachine Zoeken & Boeken. Daarbij kunt u o.a. zoeken naar het gewenste gebied en het aantal personen. Als alternatief heeft u de mogelijkheid om onze reiscategorieën, last-minutes te bekijken. Heeft u meer zin in een buitengewone week met feesten & plezier op de pistes voor weinig geld? Dan bent u wellicht geïnteresseerd in onze evenementen.
  • Welke soorten accommodaties zijn er en waarin verschillen ze?
  • Hoe kan ik boeken?
  • Is de skipas inclusief?
  • Is het zinvol om ski- of snowboardlessen en materiaal voor vertrek te boeken?
  • Welke kortingen zijn er?
  • Tot wanneer voor vertrek kan ik boeken?
  • Wat betekent „op aanvraag“ boeken?
  • Hoe kan ik één of meerdere tegoedbonnen verzilveren?
  • Wanneer en hoe moet ik de reissom betalen?
  • Kan ik later nog wat aan een boeking toevoegen?
  • Is een baby bij de ouders meeverzekerd?
  • Kan ik een reis voor 2 weken boeken?
  • Hoe vind ik een rolstoeltoegankelijke accommodatie?
  • Kan ik als minderjarige een reis boeken?
  • Zijn mijn gegevens versleuteld?

2. Annulering van de reis

  • Hoe kan ik mijn geboekte reis annuleren?
  • Hoe kan ik annuleringskosten vermijden?
  • Kan ik mijn geboekte reis omboeken?
  • Is een annuleringsverzekering zinvol?
  • Hoe kan ik de annuleringskosten verhalen op de verzekering?

3. Voorbereiding van de reis

  • Waarmee moet ik rekening houden wanneer ik een reis naar het buitenland boek (paspoort, visum, gezondheid)?
  • Wanneer en hoe ontvang ik de reisbescheiden?
  • Moet ik beddengoed/handdoeken meenemen?
  • Hoe zijn de keukens in de appartementen uitgerust?
  • Wat moet ik allemaal meenemen op vakantie? Is er een checklist?

4. Vervoer en aankomst

  • Krijg ik een routebeschrijving als ik met eigen vervoer ga?
  • Welke vervoersmogelijkheden zijn er?
  • Toe hoe laat kan je inchecken bij de accommodatie?
  • Hoe kan ik de aankomstdag zinvol gebruiken?

5. Ter plaatse

  • Moet ik toeristenbelasting betalen?
  • Is de borg voor het appartement met cash of met creditcard te betalen?
  • Wanneer krijg ik de borg terug?
  • Worden er ski- en snowboardlessen aangeboden?
  • In welke taal worden de ski- en snowboardlessen gegeven?
  • Welke manier van verzorging bieden de accommodaties aan?
  • Waar wordt het eten geserveerd als ik als extra „verzorging“ bijgeboekt heb?

6. Vertrek en terugreis

  • Wanneer zal het uitchecken plaatsvinden?
  • Kan ik op de vertrekdag nog skiën?
  • Hoe verloopt de terugreis?

7. Vriendenwerving

  • Hoe werkt de vriendenwerving via WinterTrex?
  • Hoe kan ik profiteren door vrienden te werven?
  • Wie kan wie werven?
  • Wanneer en hoe wordt de tegoedbon verstuurd?
  • Waar en hoe kan ik de tegoedbon verzilveren?
  • Hoe lang is de tegoedbon geldig?
  • Waar zie ik de hoogte van mijn tegoedbon? Waar kan ik zien hoeveel vrienden ik geworven heb?
  • Ik heb de e-mail met de wervingslink per abuis verwijderd. Waar vind ik de link om vrienden te werven?
  • Mijn vriend is vergeten om vóór de boeking op de link te klikken. Kan de boeking achteraf aan mij worden gelinkt?

8. Algemene vragen

  • Wat is de Best-Price-garantie?
  • Wat is de sneeuwgarantie?
  • Wat houden accommodaties in met „ontbijtpension plus gebiedsnaam“ ?
  • Wat betekent de toevoeging "aanbieding" bij een kamer- of accommodatienaam?
  • Wat betekenen de afkortingen LG, LO, HP, VP, AI en douche/wc?
  • Wat is de Crazy Booking Night?